Meest gestelde vragen


Op deze pagina kunt u bijna alle antwoorden op uw meest gestelde vragen vinden.

  • Bestellen
  • Betalingen
  • Levering
  • Defecten en Garantie
  • Ruilen en Retourneren
  • Offerte aanvraag
  • Producten en Diensten

Bestellen

 

Hoe annuleer of wijzig ik mijn bestelling?  Wilt u een order annuleren of wijzigen, neem dan contact op met onze klantenservice.
 

Telefonisch : 085-0819590
E-mail : Info@klimaatoptimaal.nl
Contact formulier 
 

Kan ik mijn bestelling afhalen?
Het afhalen van uw bestellingen is op dit moment helaas niet mogelijk. Uw pakket zult bezorgt worden

Geldt er een minimale orderwaarde voor ik kan bestellen?

Nee! U kunt gewoon bij ons bestellen, of u nou een grote bestelling of één klein onderdeel nodig heeft.

Moet ik een account aanmaken als ik wil bestellen?

Nee dat hoeft niet. Om te kunnen bestellen is het niet noodzakelijk om eerst een account aan te maken, u mag ook zonder account bestellen.
Het voordeel van een account is dat u alle handige informatie over uw bestelling op één plek terug kunt vinden. Ook vindt u hier uw bestelgeschiedenis.
Lukt het niet om een account aan te maken? Kijkt u dan alstublieft of er geen speciale leestekens zijn ingevoerd. Anders belt u gerust met onze klantenservice, onze medewerkers helpen u graag verder.

Betalingen

 

Waar vind ik mijn factuur?

De facturen van uw bestellingen kunt u terug vinden in uw KlimaatOptimaal account en/of in uw mailbox waarmee u uw order geplaatst hebt.

De betaling is mislukt, en nu?

AIs het geld wel is afgeschreven, maar u heeft na 2 uur nog steeds geen orderbevestiging neemt u dan contact met ons op.
Als het geld niet is afgeschreven dan is uw bestelling mislukt, dan zult u de bestelling opnieuw moeten doen.

Kan ik betalen uit een bouwdepot?

Het is een mogelijkheid om uw (ver)bouwing te financieren door middel van een bouwdepot.
Voor meer informatie kunt contact opnemen met ons kantoor.
 

Levering

Ik heb mijn bestelling niet compleet ontvangen, wat nu? 

Uw bestelling kan uit meerdere pakketten bestaan, deze kunnen worden afgeleverd door verschillende koeriersdiensten.

Heeft u uw pakket nog niet ontvangen?

Check het bezorgadres dat u hebt ingevuld bij uw  bestelling op onze website. Klopt deze gewoon, maar heeft u uw pakket nog niet neem dan contact met ons op.

Wanneer wordt mijn order geleverd?

De levertijd kan per product verschillen. Waneer wij uw product niet op voorraad hebben zullen wij dit aan u melden.

Bij bestellingen met meerdere producten kan het voorkomen dat er door meerdere leveranciers wordt afgeleverd.
Wil je je order op een bepaalde datum ontvangen dan kun je dit bij het afronden van de bestelling aangeven. Het is niet mogelijk om daar een gewenst tijdstip aan te verbinden.

Waar levert KlimaatOptimaal?

Wij leveren in heel Nederland. Wilt u een bestelling in het buitenland plaatsen? Neem dan contact met ons op voor de mogelijkheden!
 

Defecten en Garantie

Wat is de garantie van mijn bestelling?

Wanneer u een product bij ons aanschaft, geldt hiervoor de wettelijke garantie . Dat wil zeggen dat een product moet voldoen aan het geen je ervan mag verwachten. Wij als verkoper zijn verantwoordelijk: wanneer er zich binnen de garantietermijn een probleem voordoet (bijv. lekkage), kan je je tot ons wenden. Bij sommige producten geldt ook een fabrieksgarantie. Dit doet niets af aan de wettelijke garantie.

Ik heb een storing, wat nu?

Er zijn een aantal zaken die u zelf kunt controleren, voordat u een storing meldt.

Resetten van de cv-ketel

Resetten van de cv-ketel wil vaak al een oplossing bieden.

 Voldoende water in het systeem?

Veel storingen worden veroorzaakt door te weinig water in het systeem.
Controleer eerst de druk. Deze moet tussen de 1,5 en 2,0 bar zijn.
Is deze lager, dan moet je de cv-ketel bijvullen. 

 Is de doorstroming goed?

Wat ook veel voorkomt, is een probleem met de doorstroming.
Er is wel warmtevraag, via de thermostaat, maar alle radiatoren staan dicht.
De ketel kan dan zijn warmte niet kwijt, en zal in storing vallen, om niet te heet te worden.
Controleer of de radiatorkranen wel open staan.

Check:

  • Krijgt de cv-ketel wel gas?

  • Krijgt de cv-ketel wel stroom?

 Je krijgt wel warmte, maar geen warm water.

Controleer of dit op alle tappunten het geval is. Heb je in de douche geen warm water, maar bij de wastafel, en in de keuken wel, dan kan de mengkraan defect zijn.
Meldt deze storing alleen als je geen warm water hebt, op alle tappunten.


Ruilen en Retourneren

Kan ik een product omruilen?

Een product omruilen is helaas niet mogelijk. U kunt het product retourneren en vervolgens een nieuwe bestelling plaatsen. Kijk voor de voorwaarden van retourneren naar de pagina ‘Retour’.

 

Offerte aanvragen

Hoe kan ik mijn offerte annuleren?

U kunt zelf een offerte annuleren die wij hebben aangeboden. Mocht u de geannuleerde offerte toch nog willen accepteren neem dan contact op met KlimaatOptimaal. Wij zullen de aangeboden offerte opnieuw aanbieden, na eventuele aanpassingen.

Hoe lang is mijn offerte geldig? De offerte is 8 dagen geldig. Na 8 dagen kunnen wij de offerte opnieuw aanbieden mocht u deze niet binnen het geldigheidstermijn hebben geaccepteerd. Wij kunnen niet garanderen dat prijzen gelijk zijn gebleven.

 

Producten en Diensten

Wie kan me helpen bij een productkeuze?

Bent u op zoek naar een radiator, maar heeft u geen idee hoeveel vermogen (of ‘capaciteit’) deze nodig heeft om uw ruimte goed te verwarmen? Neemt u dan contact met ons via ons contactformulier 

Cv-ketel keuzehulp
Is uw huidige cv-ketel aan vervanging toe en wilt u een nieuwe cv-ketel kopen? Bij KlimaatOptimaal bent u aan het juiste adres voor een nieuwe cv-ketel. Dankzij de cv-ketel beschik u niet alleen over warm water uit uw kraan of douche, maar een cv-ketel zorgt er ook voor dat u een aangename binnentemperatuur heeft tijdens de koudere maanden. Door middel van de ketelkiezer komt u er achter welke cv-ketel het beste geschikt is in uw situatie. Neemt u dan contact met ons via ons contactformulier 

Airco rekenhulp
Bent u van plan een airco te gaan kopen, maar heeft u geen idee hoeveel vermogen/capaciteit u nodig heeft om uw ruimte goed te verkoelen? Neemt u dan contact met ons via ons contactformulier 

Worden subsidie prijzen al mee berekend in de totaalprijs op de site?
De prijzen die wij tonen op onze webshop tonen zijn exclusief het betreffende subsidiebedrag. U moet zelf na aankoop en installatie van het product de subsidie aanvragen bij het RVO.


 


Het volgende internetadres wordt automatisch geopend: